Dążymy do takiego ukształtowania naszych cen aby odzwierciedlały nasz nakład pracy a jednocześnie zadowalały klienta i były przez niego akceptowane.
Każda z naszych usług wyceniana jest indywidualne, jednakże w oparciu o jasne i czytelne kryteria.

Wspólnoty mieszkaniowe

Formularz wyceny

Koszt zarządzania wspólnotą jest iloczynem powierzchni użytkowej danej wspólnoty i stawki za 1m2.
Stawka za 1m2 zależy od czynników takich jak:

  • ogólna powierzchnia użytkowa,
  • stan techniczny nieruchomości na dzień przejęcia,
  • ilość lokali we wspólnocie,
  • planowane remonty i modernizacje,
  • ilość obiektów małej architektury na terenach wspólnoty (np. place zabaw),
  • ilość dłużników trwale zalegających z czynszem.

Określane przez nas stawki mieszczą się w przedziale 0,39 – 1 zł za m2.

Co zawiera stawka za zarządzanie?

Stawka za zarządzanie obejmuje czynności administratora związane z bieżącym funkcjonowaniem wspólnoty (zwoływanie zebrań, korespondencja z właścicielami, zawieranie umów ubezpieczenia, zlecanie obowiązkowych przeglądów itp) pełną obsługę księgową a także nadzór nad wykonywaniem prac porządkowych, remontowych, obsługę awarii, przygotowywanie dokumentów do windykacji należności.
Wszelkie prace na terenie należącym do wspólnoty, w tym także nasadzenia zieleni i wycinki drzew są nadzorowane przez administratora. Administrator/zarządca w ramach swojego wynagrodzenia zajmuje się również uzyskaniem koniecznych zgód od uprawnionych organów, w przypadku gdy prace które wspólnota zleca takiej zgody wymagają.
W sytuacji prowadzenia prac remontowych administrator/zarządca zleca wykonanie kosztorysu (jeśli są to prace remontowe o dużym zakresie) i/lub przygotowuje konkurs ofert. Zarządca zajmuje się również zakupem niezbędnych materiałów eksploatacyjnych i innych elementów wyposażenia (np. środki czystości, żarówki, gabloty, naklejki informacyjne).

Stawka za zarządzanie nie zawiera m.in. kosztów usuwania awarii, kosztów przeglądów wykonywanych przez uprawnione do tego osoby (przeglądy budowlane, elektryczne), kosztów ubezpieczenia nieruchomości, kosztów sprzątania posesji i kosztów adwokackich windykacji należności.

Czym są koszty zarządu?

Poza wynagrodzeniem dla zarządcy/administratora wspólnota ponosi także szereg kosztów – zwanych kosztami zarządu, w skład których wchodzi:

  • koszty ubezpieczenia budynku,
  • koszty energii elektrycznej dot. oświetlenia klatek i/lub budynku,
  • koszty ogrzewania klatek schodowych,
  • koszty obowiązkowych przeglądów,
  • koszty sprzątania posesji (regularne, bądź w razie potrzeby),
  • koszty usuwania awarii,
  • koszty bankowe i pocztowe.

Jak wobec tego wygląda czynsz członka wspólnoty?

W zależności od warunków technicznych wspólnoty na czynsz składa się:

  • koszty zarządu (w tym wynagrodzenie administratora),
  • zaliczka na zimną wodę,
  • zaliczka na ciepłą wodę,
  • zaliczka na centralne ogrzewanie,
  • koszt wywozu śmieci (opłata od osoby)
  • fundusz remontowy.

Koszty zarządu ustalane są na podstawie kosztów ponoszonych przez daną wspólnotę (patrz – „Czym są koszty zarządu?”)
Zaliczka na zimną i ciepła wodę a także na centralne ogrzewanie ustalana jest w oparciu o zużycie w poprzednich okresach rozliczeniowych.
Opłata za wywóz śmieci ustalana jest w oparciu o stawki właściwe dla danego miasta.
Fundusz remontowy ustala wspólnota – w zależności od stanu technicznego nieruchomości i możliwości finansowych właścicieli.

W celu uzyskania szczegółowej indywidualnej oferty dla Państwa Wspólnoty prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się na górze strony. Wycena usług odbywa się zawsze po obejrzeniu nieruchomości i jest bezpłatna.

Najem prywatny

Stawka za obsługę najmu prywatnego wyceniana jest indywidualnie. Z uwagi na szeroki zakres usług w zależności od potrzeb i woli właściciela obsługa może obejmować wszystkie wymienione w naszej ofercie usługi jak i tylko niektóre.
Pełna obsługa najmu (jedno mieszkanie) obejmująca wszystkie usługi z naszego pakietu to 150 zł brutto miesięcznie. W przypadku gdy mieszkanie nie jest wynajęte, można wybrać pomiędzy niewnoszeniem opłaty miesięcznej – koszt dojazdu do nieruchomości w związku z prezentacją mieszkania wynosi wtedy 50 zł brutto, a zwykła opłatą miesięczną.

W przypadku większej ilości mieszkań lub dodatkowych usług związanych z obsługą podatkową nieruchomości oferujemy korzystne rabaty.

Współwłasności

W zależności od struktury współwłasności koszt usługi ustalany jest w oparciu o cennik dla wspólnot (w przypadku całego budynku) lub dla najmu prywatnego.
Z uwagi na duże zróżnicowanie charakteru współwłasności wycena odbywa się na podstawie indywidualnych ustaleń.